Nieuws

Ochtendlijk voetbalfeest bij Sir Lancelot met spek en eieren en dj

Wie de wedstrijd tussen Nieuw-Zeeland en België niet alleen wil bekijken, kan in de vroege uurtjes van zaterdag terecht in Café Sir Lancelot.

Zaakvoerder Guido Ceusters en zijn ploeg maken er een echte voetbalnacht van, met ontbijt, muziek en een groot scherm op het zomerterras.

“Het wordt volgens de voorspellingen de warmste nacht van het jaar”, zegt Guido Ceusters. “Maar dat doet er niet toe. In het café hebben we airco en twee grote tv-schermen. Buiten op het terras staat sinds kort ook een reuzescherm.”

“Met onze ploeg draaien we van vrijdag tot zondagochtend. We trekken een nachtje door. Fysiek zal dat wel pittig worden, maar we zijn erop voorbereid. Vanaf 4 uur bakken onze vrouwen spek met eieren voor de bezoekers.”

“Ik vermoed dat de meeste van onze klanten zaterdagochtend hun wekker zullen zetten, maar er zullen ook wel diehards zijn die de hele nacht bij ons doorbrengen. Er zullen veel jongeren zijn, maar ook oudere voetballiefhebbers die vooral voor de sfeer komen. Iedereen is welkom.”

Na de wedstrijd zorgt een dj nog tot 12 uur ’s middags voor animatie. “Ik hoop natuurlijk dat de Duivels zich kwalificeren, anders zal hij zijn werk hebben om de bedrukte gezichten weer op te beuren.”

Waarom Sir Lancelot zoveel moeite doet? Guido hoeft daar niet lang over na te denken. “Nee, niet voor het geld. Maar het wordt zo’n nacht die je je binnen vijf jaar nog herinnert.”

Elders?

In Café De Glenn kan je ook de match gaan bekijken. Daar wachtten ze eerst het aantal inschrijvingen af, maar dat zat goed. “We openen met liefde en plezier onze deuren voor jullie! En we zorgen ook voor een ontbijtje tijdens de match”, zegt Evy. Voor dat ontbijt kan je je nog inschrijven aan de toog tot en met woensdag 24 juni.

Jeugdhuis Zigzag blijft ook de hele nacht open. In het begin van de avond is er nog de School’s Out-party. “Vanaf 22 uur zijn we dan ook open voor het oudere publiek. Je kan de hele avond en ochtend genieten van frisse pintjes aan 1,80 euro. Tijdens de match kunnen de kijkers genieten van Desperados aan 2,5 euro.”

Rik van De Mart doet niet open: “Er moeten ook nog cafés zijn waar je niet naar voetbal moét kijken en gewoon kan genieten.”

Reageer

Back to top button